Between a veil and a dark place…

Τις προάλλες έκανα μία ανακάλυψη που πολύ με χαροποίησε… και με έκανε περήφανη που είμαι γυναίκα, που υπάρχουν προβληματισμένοι άνθρωποι στον κόσμο και τέτοια. Έπεσε στην αντιληψή μου παρακολουθώντας την αγαπημένη μου youtubεκπομπή ένα ολοκαίνουργιο-μιας βδομάδας- blogosite για x- Μουσουλμάνες που πέταξαν τη μαντήλα. Το απόσπασμα είχε τον συγκινητικό τίτλο, “Γενναίες γυναίκες που πέταξαν από πάνω τους τη μαντήλα” και αναφέρεται προφανώς στο συγκεκριμένο blogosite ΙΔΟΥ:

Το όνομα αυτού a veil and a dark place. Σε αυτό το blog γράφει τις σκέψεις της η δημιουργός με το ψευδώνυμο Marwa, για θέματα που αφορούν κυρίως στις διάφορες πτυχές της Μουσουλμανικής κουλτούρας και των στοιχείων της υπό διάφορα πρίσματα ανάλογα με την περίσταση.

cropped-before-after

Στη συνέχεια αποφάσισε να δημιουργήσει και ένα child project το οποίο ξεκίνησε στις 17 Ιουνίου παρακαλώ μόλις μία εβδομάδα πριν, με τίτλο The Ex-Hijabi Fashion Photo Journal, με φωτογραφίες γυναικών που αποφάσισαν να αποτινάξουν το hijab και την μπούρκα από πάνω τους. Εδώ από κάτω βλέπετε μία από τις πιο πρόσφατες αναρτήσεις, για μία κοπέλα η οποία αυτοκαταπιέστηκε για πάρα πολύ καιρό και φορούσε τη μαντηλα της με μανία γιατί θεώρησε τους φιλελεύθερους γονείς της όχι αρκετά Μουσουλμάνους. Βέβαια εν τέλει παντρεύτηκε και χώρισε τρεις φορές και πέταξε και τη μαντήλα και αποΜουσουλμανοποιήθηκε τελείως. Μπορεί να σας ακούγεται περίεργο και ολίγον τραγελαφικό αλλά εδώ μιλάμε για ανθρώπους που αυτό αποτελεί τεράστια αλλαγή για τη ζωή τους και τις συνήθειες τους και εν τέλει γιατί να μην έχουν χώρο να μιλήσουν για αυτό που επιβάλλει, απαιτεί ή προκαλεί τριγμούς στον τρόπο σκέψης τους, στις σχέσεις τους με τις οικογένειες τους κλπ;

hija

Έχει μάλιστα και αναλυτικές οδηγίες με τις οποίες μπορεί να συμμετέχει μία γυναίκα για να πει την ιστορία της. Παραδείγματα: αν γεννήθηκε Μουσουλμάνα, αν έγινε στην πορεία για κάποιο λόγο, αν αναγκάστηκε να καλύπτει το σώμα της ή μέρος του, αν βρέθηκε ή βρίσκεται στη Δύση, αν έχει σταματήσει να είναι θρησκεύαμενη κλπ.  Όλα καλά και πολύ ενδιαφέροντα ακούγονται όλα αυτά και ιδιαιτέρως εμψυχωτικά για τις γυναίκες και δη τις σκεπτόμενες.

me-n-reem

Η Marwa όμως σιγά σιγά αποδεικνύεται πως είναι μια πολύ μπερδεμένη κοπέλα διότι εάν κανείς διαβάσει λίγο πιο προσεκτικά και επεξεργαστεί ολίγον τις πλήροφορίες που παρατίθενται θα ανακαλύψει ότι είναι σε μόνιμη σύγχυση, ή ανακάλυψε την δημοσιότητα που μπορεί να πάρει ένα τέτοιο Project και το εκμεταλλεύεται. Γιατί το λέω αυτό.

α. σε διάφορα σημεία και συνεντεύξεις έχει υπονοήσει ότι δεν χρησιμοποιεί το πραγματικό της όνομα λόγω θεμάτων ασφάλειας. Αλλά ΩΩΩ, τελικά το παρατάει το blog και μεταναστεύει σε ένα site στο οποίο θα χρησιμοποιεί πλέον το πραγματικό της όνομα, υποθέτω με το ίδιο περιεχόμενο.

β.  Στο The Ex-hijabi και δη στις οδηγίες κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην ασφάλεια των γυναικών που συμμετέχουν:

What are the rules?

Pseudonyms are welcome. Body shots without faces showing, such as back-facing shots, are welcome. We know the deal. Safety first.

Στη συνέχεια στο A veil and a dark place γράφει ένα άρθρο λίβελο για όσους ανησυχούν για την ασφάλεια αυτών των γυναικών!!!

So here’s the issue: One thing that I’ve noticed and that really bugs is me is that almost every time an ex-Muslim publicly does something, writes something, begins a project, inevitably there will be allies commenting something like “I’m happy for them, but I’m worried about their safety,” often with iterations like “They will be hunted down, there will be a fatwa over their heads.” Some people try to get pithy, saying things like “they’re exchanging hijabs for bulletproof vests.”

We hate it when you do that. It is insulting and counterproductive in the most important ways. It often devalues many of us as people of color and as women.

Γενικώς εμφανίζει ένα δίπολο ανάμεσα στα δύο Blogosite της αλλά και την ίδια. Σε διάφορες αναρτήσεις στηρίζει τη θέση ότι ο Μουσουλμανισμός πρέπει να αφανιστεί γιατί αποτελεί κίνδυνο για την ελευθερία και καπάκια θα υπονοήσει ότι το ακριβώς ανάποδο.  Από τη μία απεχθάνεται all things Muslim και από την άλλη απεχθάνεται όποιον απεχθάνεται all things Muslim.

15_khattari

Εν τέλει βέβαια υπάρχει η περίπτωση να εκφράζει τη φύση όλων μας και δη το γεγονός ότι βρίζουμε ή υπερασπιζόμαστε ότι έιμαστε και κουβαλάμε ανάλογα με την περίσταση και τον άνθρωπο που έχουμε απεναντί μας και πολλές φορές αυτό συνδυάζεται ή καθορίζεται από την φιλοδοξία μας. Ή ακόμα περισσότερο εκφράζει την πολυπλοκότητα και περιπλεκτικότητα της ανθρώπινης ζωής, την αδυναμία δηλαδή υιοθέτησης ή ύπαρξης εν τέλει μίας και μόνο ξεκάθαρης οπτικής επάνω σε ένα γεγονός, ένα πολιτισμό ή μία κουλτούρα. Και δεν εξετάζουμε την πολεμική κατά των Μουσουλμάνων των τελευταίων χρόνων που τους έχει σπρώξει πίσω καμμιά 50 χρονιά.

401

Όπως και να έχει είναι αξιεπαινο ότι έδωσε φωνή σε ανθρώπους που συγκρούστηκαν με τους δαίμονες, την καταπίεση και τις φοβίες τους και νίκησαν. Ειδικά στα πλαίσια του Μουσουλμανικού κόσμου για τον οποίο δεν γνωρίζουμε και πάρα πολλά αλλά μας μοιάζει. Από τον τρόπο που βλέπουν την τιμή, μέχρι τον τρόπο που βλέπουν τους ξένους, μέχρι το πως αντιμετωπίζουν τον σεβασμό στους γονείς κλπ κλπ. Ίσως αθελά της λοιπόν η Marwa η όποια έιναι τεσπα να βοηθάει να δούμε ποια είναι και η δική μας ταυτότητα.

    Dubstep Grandma has no tags