Three Parts To My Soul

  • Καλλ. / Γκρουπ: : Dr. Z
  • Τίτλος: : Three Parts to My Soul
  • Είδος:: Progressive Rock
  • Κυκλοφορία: : 1971
  • Εταιρεία:: Vertigo
  • Το βρίσκεις:: Δεν...

Τον συναντούσες τυχαία αλλά πάντα απέτρεπες τον εαυτό σου από το να τον κοιτάξει, άκουγες της μετάνοιας φωνές πίσω από τα λιγοστά του δόντια αλλά λίγο νόημα έβγαλες από αυτά που ξερνούσε. Μόνιμα οργισμένος, βρώμικος, ξυπόλητος, κουρελής: ένας ψευδοπροφήτης με μια ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ πινακίδα κρεμασμένη στον λαιμό του για να την βλέπουν όλοι. Όταν ξαφνικά χάθηκε για πάντα, αναρωτήθηκες για το ποιος είναι. Σου απάντησαν “Ο δόκτορ”

Ένας τέτοιος “δόκτορ” ήταν ο ηγέτης, ο τραγουδιστής και ο συνθέτης όλου του υλικού των Dr. Z. Ο Keith Morris, προφέσορας του North Wales πανεπιστημίου, κάτοχος διδακτορικού μουσικής, ήταν φοιτητής ακόμα όταν γνώρισε τους Bob Watkins, που ήταν πολύ καλός στην γεωγραφία, Rob Watson, υδραυλικός που εργαζόταν σε νεκροτομείο κι έναν ακόμη τύπο για τον οποίο, ίσως καλύτερα έτσι, δεν γνωρίζει κανείς τίποτα. Το 1969 θα κάνουν το αδιανόητο και θα δημιουργήσουν τους Dr. Z. Το 1971 κι ενώ έχουν ήδη στο ενεργητικό τους το single “Lady Ladybird / People in the Street (fontana 6007 023), ο μυστήριος τύπος αποχωρεί, πάλι ίσως καλύτερα έτσι, ο Keith Morris αλλάζει το όνομά του σε Keith Keyes, επιστρατεύεται ο παραγωγός των τότε Nirvana, Patrick Campbell-Lyons και οι ετοιμασίες για το “Three Parts To My Soul” (Vertigo 6360 048) ξεκινάνε…

http://4.bp.blogspot.com/-9jKberNaJCw/TrGrsO2QjDI/AAAAAAAABh8/u14tRxHDJnM/s1600/Foto%2B17.jpg

Can’t Touch This: 2.500,00€

Ο δίσκος κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά με ένα πολύ ενδιαφέρον εξώφυλλο δια χειρός Barney Bubbles (βλέπε Hawkwind, Quintessence..) με έντονα χρώματα και χαρτοκοπτικές, ενώ στο οπισθόφυλλο οι στίχοι και οι σημειώσεις, γραμμένες εξ ολοκλήρου από τον Keyes, σε προκαλούν να σηκώσεις το φρύδι: “Η ηχογράφηση βασίζεται στην θεματολογία κατά την οποία η ψυχή μετά θάνατον διαιρείται σε μέρη τρία : το Spiritus, που εκπροσωπεί την ευγενική και όμορφη πτυχή του ανθρώπου, το Manes που καταλαμβάνει το μοχθηρό κομμάτι του ανάθεμα και του υποκόσμου και, τέλος το Umbra, το κομμάτι της ψυχής που αρνείται να φύγει, μένει εδώ και στοιχειώνει τον κόσμο μας…”. Φαντάζομαι τον τότε δισκοπώλη να διαβάζει αυτές τις γραμμές και αυτομάτως να τοποθετεί τους Dr. Z στο Occult ράφι παρέα με Comus και Black Widow – τι ωραία παρέα…

Keith Keyes – Harpsichord, organ, πιάνο, φωνή
Bob Watkins – Drums
Rob Watson – Μπάσο

Στο αυτί τώρα ένα περίεργο album, με βαριά και σκοτεινή baroque ατμόσφαιρα. Βασισμένο κατά πολύ στην φιλοσοφία του που προβάλλεται με “εβολ” φωνητικά και θυμωμένους στίχους, δεν επιβαρύνει το μουσικό του μέρος μια που η δύναμη και μαγεία του προσωπικά αγαπημένου και κυρίαρχου εδώ harpsichord φέρνει την επιθυμητή ισορροπία. Το εναρκτήριο Evil Woman’s Manly Child με τα λίγο creepy ψιθυριστά φωνητικά, είναι ίσως και η πιο αντιπροσωπευτική σύνθεση του δίσκου. Θα μπορούσε βεβαία να ήταν και το πανέμορφο  “Spiritus, Manes Et Umbra” αν δεν υπήρχε το κλασσικό, αδιάφορο αλλά όχι ενοχλητικό drum solo. Το “Summer for the Rose” ολοκληρώνει το παγανιστικό ντελίριο και ο δίσκος παραδίδεται σταδιακά στον θυμό αρχικά με τα Burn In Anger και Too Well Satisfied και την απόγνωση με το In a Token of Dispair“, μια απελπισμένα όμορφη 10επτη σουίτα, που καταλήγει σε καταδίκη και οργή…

Η λέξη “Obscurity” στην περίπτωση των Dr. Z πήρε τρελές διαστάσεις κι όχι μόνο για το ύφος της μουσικής που ηχογράφησαν. Παίρνοντας τα three parts του κοσμάκη ο ίδιος ο δίσκος χάθηκε στην αφάνεια σημειώνοντας μόλις 80 πωλήσεις. Δεν υπήρξε συνέχεια για το συγκρότημα, καμιά πληροφορία, καμιά φωτογραφία, κανείς δεν έμαθε ποιοι ήταν ή τι απέγιναν. Όσα είναι γνωστά για δαύτους συμπεριλήφθηκαν σε ένα διαφημιστικό έντυπο που η Vertigo είχε βάλει σε κάποιους από τους δίσκους που πουλήθηκαν. Δίσκοι που σήμερα αλλάζουν χέρια για αστρονομικά ποσά… Βολέψου λοιπόν με μια από τις πολλές προσεγμένες επανεκδόσεις, με καλύτερη ίσως αυτή του 2003 της Akarma, (AK 244). Έχει 15 με 17€, την ορίτζιναλε χαρτοκοπτική και μπορείς να το πασάρεις άνετα σε φίλους σου σαν γνήσιο και να ψαρώνουν. Εγώ αυτό κάνω.

    Dubstep Grandma has no tags