Game of thrones// Science is Coming μέρος 2ο

SCIENCE IS FUCKING COMING…

Σας το υποσχέθηκα νωρίτερα αλλά τι να κάνω… είναι τερατώδες και η δουλειά που το συνοδεύει μεγάλη. Ήρθε η ΄ώρα όμως να ασχοληθούμε με τον ΚΟΣΜΟ του ΓKOT (Game of thrones ντε) αυτουνού του ΓΚΡΡΜ… (George Raymond Richard Martin).

Πρώτα από όλα θα δούμε μπας και υπάρχουν τίποτα επιστήμονες ή κάτι που να τους μοιάζει στο Game of thrones.. Γιατί αν υπήρχαν θα είχαν τις ίδιες απορίες με μας σε αυτό τον παράδοξο κόσμο τους …  Οι απορίες τους φυσικά θα αφορούσαν στις εποχές τους, τι χειμμώνας έρχεται Μήτσομ και γιατί τώρα, ποιοι είμαστε από πούθε προερχόμαστε, που κρατάει η σκούφια μας, μπας και εδώ που είναι τώρα το τείχος ήταν πριν κανένα χαντάκι, υπήρχαν πάντα εδώ αυτά τα βουνά κλπ.

Πρώτα θα τους απαντήσουμε και μετά θα ρωτήσουμε τι σχέση έχουν όλοι αυτοί και οι πόλεις τους με τον δικό μας κόσμο και τη δική μας ιστορία; Μοιάζουν σε κανένα;

MAESTERS

Οι μόνοι που θα μπορούσαν να αναφωνήσουν

SCIENCE IS FUCKING COMING…

– Οι μόνοι που θα μπορούσαν να απορούν με τον ίδιο τρόπο που απορούμε εμείς για τα όντα και τα γεγονότα γύρω τους είναι οι Μεϊστερς… (ναι έτσι προφέρεται και επισήμως “MAY-ster”,και όχι “MY-stir”). Οι οποίοι είναι επίσημα γνωστοί ως το Τάγμα των Maesters,  μια τάξη μελετητών, θεραπευτών, και γενικώς επιστημόνων -μορφωμένων – των Επτά Βασιλείων. Λόγω των επιστημονικών και πνευματικών τους επιδιώξεων, αναφέρονται και ως “οι ιππότες του νου“(knights of the mind -Mind-you). Εστιάζοντας στην επιστημονική γνώση και περιφρονώντας την πίστη στη μαγεία, στην παρούσα φάση του σήριαλ το Τάγμα θα πάρει το τρίτο,  αλλά προς το παρόν να ξέρετε ότι έχει αντικαταστήσει σε μεγάλο βαθμό την παλαιότερη συντεχνία των Αλχημιστών, οι οποίοι στήριζαν ότι διέθεταν μαγικές απόκρυφες γνώσεις, αλλά ο αριθμός των οποίων, η δύναμη και οι ικανότητες τους έχουν χαθεί κατά τη διάρκεια των αιώνων.

Οι maesters είναι μια κοσμική οργάνωση, δεν είναι ένα θρησκευτικό τάγμα, αν και ορκίζονται ιερούς όρκους και  οι γυναίκες δυστυχώς γμ το καστράκι μου δεν επιτρέπεται να ενταχθούν στους maesters, και ως εκ τούτου τα μέλη τους είναι όλα-αρσενικά.

Αυτοί λοιπόν όπως καταλαβαίνετε θα έθεταν τα φλέγοντα ερωτήματα αυτού του κοσμικού δεύτερου μέρους με πρώτο και καλύτερο, γιατί γμ το καστράκι τους οι εποχές είναι έτσι τρελλές…

1. ΠΛΑΝΗΤΙΚΗ ΑΠΟΨΗ / ΕΠΟΧΕΣ

Βαφτίζω τον GOToπλανήτη HODORUS.

Ο πλανήτης του GOT, που θα πρέπει να του βρω ένα καλύτερο όνομα από το Hodor… ας τον ονομάσουμε … Hodoria, όχι Hodoris, όχι Hodory, Hodorus. Ναι!!! Eίναι ο πλανήτης Hodorus. Ο πλανήτης Hodorus λοιπόν έχει αδιάνοητα περίεργες, ακανόνιστες και χωρίς καθόλου σταθερή συχνότητα εποχές. Γιατί του συμβαίνει αυτό; Τι τον κάνει τον κακομοίρη να έχει τέτοιο άλλα ντάλων πρόγραμμα και αναγκάζει τους βόρειους του κατοίκους να φοράνε τόσο γουναρικό μα την οικολογία μου μέσα???

Θεωρία 1- Ακανόνιστη τροχιά

COMPUTERS SAYS NO

Ύπήρχαν διάφορες άλλες θεωρίες για την φύση του πλανήτη Hodorus, ότι η τροχιά του είναι κάπως ακανόνιστη και για αυτό θα μπορούσαν να είναι έτσι οι εποχές του… που ΔΕΝ ισχύει, γιατί και πάλι θα είχαν κανονικότητα. Θα κρατούσαν λίγο ή πολύ ανάλογα με την απόσταση από το άστρο αλλά η συχνοτητά τους θα ήταν σταθερή.

COMPUTER AGAIN SAYS NO

Θεωρία 2 – Στραβουλός άξονας

Όσο στραβό και ζαβό άξονα και να έχει ο Hodorus από την στιγμή που έχει φεγγάρι δεν μπορεί παρά να σταθεροποιηθεί και να αποκτήσει πάλι μία σταθερή εναλλαγή εποχών.

COMPUTER AGAIN SAYS NO NO NO

Θεωρία 3 – Μακρινό Αστέρι

Αν ο Hodorus ήταν μακριά από το αστερί του πλανητικού του συστήματος θα είχε πάρα πολύ μεγάλους χειμμώνες αλλά και πολύ μικρές άνοιξες.

Ε ΤΙ ΣΤΟ ΔΙΑΤΑΝΟ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ

O Hodorus λοιπόν όπως μπορούν να σας ενημερώσουν οι maesters είναι ένας πλανήτης circumbinary… στα ελληνικά ας πούμε ζευγάστερος πλανήτης, ένας πλανήτης που περιφέρεται γύρω από δύο άστρα. Αν φυσικά καταφέρει να σχηματιστεί και δεν μείνει κοσμική σκόνη που τραβιέται μία από εδώ και μία από εκεί. Εδώ η έμπνευση της λέξης ζευγάστερος.

COMPUTER SAYS HELL YEAH!

Ο Hodorus λοιπόν θα μπορούσε να είναι ένας τέτοιος πλανήτης που περιφέρεται γύρω από δύο άστρα συνεπώς και για κακή τύχη των Maesters οι εποχές του είναι αδύνατον να προβλεφθούν. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι ΩΙΜΕ,
οι χειμώνες μπορεί να είναι τεράστιοι και  βαριοί περίπου 850 μέρες, με θερμοκρασία μικρότερη από -10 βαθμούς κελσίου ή μικροί και γλυκύτατοι γύρω στις 600 μέρες και με θερμοκρασία περίπου 0 βαθμούς κελσίου. Ποιος ξέρει;

Για να ισχύουν βέβαια όλα αυτά πρέπει να έχει συγκεκριμένο μέγεθος όπως και τα άστρα του βέβαια αντίστοιχο μέγεθος. Όλα τα παραπάνω στοιχεία τα βρήκαμαν στο ανεπίσημο paper των Veselin Kostov, Daniel Allan, Nikolaus Hartman, Scott Guzewich, Justin Rogers και αν διάβολε θέλετε να μάθετε περισσότερα … ΕΔΩ.

2. ΓΕΩΟΛΟΓΙΑ

Δεν θα σας πολυταλαιπωρήσω θα σας πω τα πολύ βασικά:

α. Winter is coming ΜΠΙΤΣΙΖ.

β. αυτό που βλέπουμε από κάτω μας  είναι το Westeros όπως παρουσιάζεται στις οθόνες μας μετά το θάνατο του χοντρουλη και πολεμαχαρή βασιλιά Robert Baratheon, στις τελευταίες μέρες αυτής της άνοιξης… πριν ΕΡΘΕΙ Ο ΧΕΙΜΜΩΝΑΣ ΜΠΙΤΣΙΖ. Είναι επίσης η γεωλογική ιστορία του Westeros, βασισμένη σε επισημάνσεις χαρακτήρων, εποίσημους χάρτες του Game of Thrones και τις βασικές γνώσεις γεωλογίας που αποκτά κανείς εδώ … στην Γη. Ο παρακάτω χάρτης παρακαλώ έχει πάνω του 500 εκατομμύρια χρόνια πλανητικής εξέλιξης, που συμπεριλαμβάνει ηφαίστεια, ηπείρους και εποχές παγετώνων με την φιλική συμμετοχή white walkers και δράκων.  Για να ανακαλύψετε αυτή την φανταστική ιστορία πατήστε τα παρακάτω ΛΙΝΚΣ.

Γεωλογικά συμβάντα που θα μπορούσαν να έχουν συμβεί XX εκ. χρόνια πριν (Εκχπ.) στο Westeros:
(σήμερα) Το μέγεθος του Hodorus
(25 Εκχπ) Πως διαχωρίστηκε το Westeros από το Essos
(30-40 Εκχπ) Πως μας προέκυψε το Dorne
(40 Εκχπ) Χώρα των πάγων
(60-80 Εκχπ) Η ύψωση των Black Mountains
(80-100 Εκχπ) Το φεγγάρι κάνει γύρο
(300 Εκχπ) Βουτιά στούς τροπικούς ύφαλους του Winterfell
(450 Εκχπ) Η άμμος ήταν Κόκκινη
(500 Εκχπ) Τα πρώτα βουνά
(2,000 Εκχπ) Ψάξε και βρες.

Αυτό το αδιανόητο κατασκεύασμα το έφτιαξαν οι Mike Osborne, Miles Traer, Leslie Chang, Thomas Hayden, Maxine Luckett και η Samantha Larson στο Stanford Και δεν έχω λόγια.. όλη η υπερπαραγωγή for your eyes only.

3. ΙΣΤΟΡΙΑ

Πάμε τώρα να κουφαθούμε λίγο…

Γενικές Αντιστοιχίες Ιστορίας – GOT

Το Τείχος ας πούμε είναι λίγο σαν το Τείχος του Αδριανού κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους, και ο Βορράς μοιάζει σε πολλά με τη Βόρεια Αγγλία. Τα Επτά Βασίλεια είναι μια αντανάκλαση της πρώϊμης αγγλικής ιστορίας που ονομάζεται Επταρχία, όταν υπήρχαν (παραδοσιακά) επτά Αγγλο-Σαξονικά βασίλεια. Ο ρόλος των χεριών του βασιλιά είναι λίγο σαν αυτόν του Βεζύρη στη μεσαιωνική Αραβία και Περσία. Οι Valyrians είναι προφανώς λίγο σαν τους Ρωμαίους.

Οι Ελεύθερες Πόλεις συνδέονται στενά με τις πόλεις-κράτη της μεσαιωνικής Ιταλίας, το Braavos ας πούμε μοιάζει πολύ με τη Δημοκρατία της Βενετίας. Ο τρόπος ζωής και οι παραδόσεις των Dothraki βασίζονται στους Μογγόλους. Η παράδοση της οικογένειας Targaryen να παντρεύονται τις αδελφές τους βασίζεται στην πραγματική πρακτική των Φαραώ . Η ιδέα της σέκτας δολοφόνων ( Faceless Men) μοιάζει με τους θρύλους των Ασσασίνων. Οι Ironborn είναι λίγο σαν τους Βίκινγκς. Η Λατρεία στα δέντρα  / και οι παλιοί θεοί είναι λίγο σαν τις γερμανικές και κελτικές παγανιστικές παραδόσεις. Οι ιστορίες των Παιδιών του Δάσους και των πρώτων ανθρώπων είναι λίγο σαν τους ιρλανδικούς θρύλους των προηγούμενων κατοίκων της Ιρλανδίας, όπως το Tuatha De Dannan.

ΚΑΙ η “Αδελφότητα χωρίς λάβαρα” είναι εμφανώς επηρεασμένη από τους άνδρες του Ρομπέν των Δασών.

ΠΡΟΣΩΠΑ

1. Ned / Eddard Stark -Κοκτεϊλ

Αυτός ο καλός κακομοίρης που μας τελείωσε στο επ. 9 της πρώτης κιόλας σεζόν, είναι μάλλον ένα κοκτεϊλ διάφορων ιστορικών αναφορών. Για τον χαρακτήρα του φαίνεται ότι ο ΓΚΡΡΜ χρησιμοποίησε τους: Ριχάρδος 3ος, Francis Lovell, William Hastings και Richard of York. Στην πλοκή,χρησιμοποιούνται γεγονότα από τις ζωές του Richard of York και του Ριχάρδου του 3ου, όπως οι συνεχόμενες κόντρες του με τους Lancasters (η αντίθετη πλευρά στον πόλεμο των Ρόδων) καθώς και την κρίση στην διαδοχή μετά το θάνατο του Εδουάρδου του 4ου (όπου ο Ριχάρδος ο τρίτος έγινε βασιλιάς).

2. Tywin Lannister- τυπικός Άγγλος αριστοκράτης στον εκατονταετή και στο  μεσαίωνα

1. Εκατονταετής Πόλεμος.

Ο  Tywin δίνει εντολές στα στρατευματά του να κάψουν και να λεηλατήσουν τα χωριά στην περιοχή του Robb Stark και προωθεί ένα τύπο στο πολεμικό του συμβούλιο λόγω της ικανότητας του να σκοτώνει χωρικούς. (Τον Ser Amory Lorch που έχει μία ικανότητα μόνο: να τρομοκρατεί χωρικούς.)

quote-war

Μετά την κύρηξη του πολέμου από τον Εδουάρδο τον τρίτο στον Γαλλικό θρόνο, γενιές ολόκληρες Άγγλων ευγενών λεηλατούσαν, σκότωναν κλπ αβοήθητους Γάλλους χωρικούς. Μπράβο στον Tywin. Εκατό και πλέον χρόνια πολέμου εξοικείωσαν τους Άγγλους ευγενείς με τη βία. Διαταγές για συνεχόμενες άγριες σφαγές  αγροτών μέσω των επιδρομών σε στυλ chevauchee  έκαναν τους άρχοντες να εξορθολογίουν αυτές τις ακραία αλαζονικές συμπεριφοράς σκορπώντας ακόμα περισσότερη σφαγή, και λύτρα και λεηλασία.

2. Μεσαίωνας

Ο Tywin επίσης είναι οικογενειακός τύπος – αλλά με την μεσαιωνική έννοια του όρου. Όπως και άλλοι άνδρες της ηλικίας του απασχολείται για την κληρονομιά του – το όνομα τσοικογενείας του, τους τίτλους, και την ιδιοκτησία του. Η κληρονομιά υπό αυτή την έννοια ήταν θέμα ζωής και θανάτου στη μεσαιωνική Αγγλία. Όλα δείχνουν ότι πολλοί ευγενείς πίστευταν πως το μόνο για το οποίο αξίζει να θυσιάσεις τη ζωή σου είναι η οικογενειά σου και οι Άγγλοι ευγενείς θα πολεμούσαν για να προστατεύσουν αυτή την κληρονομιά τους.

3. Cersei-Margaret of Anjou

H Cersei Lannister, θα μπορούσαμε να πούμε ότι προέρχεται από την Margaret of Anjou, την γυναίκα του  Henry VI. Η Μαργαρίτα ως γνήσια Λανκασταριανή,  παλευε θηριωδώς ενάντια σε όσους αμφισβητούσαν τη θέση της οικογενειά της σε σχέση με το θρόνο, ο άντρας της ήταν τρελλός.Οι ιστορικοί θεωρούν ότι ήταν εν πολλοίς υπεύθυνη για τον Πόλεμο των Ρόδων όπως η Cersei ήταν κατά βάση υπεύθυνη για τον Πόλεμο των 5 βασιλιάδων- War of the Five Kings στο “A Clash of Kings.”

4. Joffrey “Baratheon”- Edward of Lancaster

O Edward του Lancaster, γιος της βασίλισσας Μαργαρίτας D’Anjou, καταδιασκέδαζε να επιτίθεται κατά των συντρόφων του με διάφορα όπλα, διέταζε αιχμάλωτους να εκτελεστούν και πέθανε άθλια στην μάχη του Tewksbury παρακαλώντας για τη ζωή του.

5. Walder Frey / Ο βαρώνος

Μετά τον Κόκκινο Γάμο ο  Walder Frey γίνεται Λόρδος του Riverrun. Ο Roose Bolton γίνεται προσωρινά Φύλακας του Βορρά και φυσικά ο Tywin Lannister παίρνει ένα βασίλειο.

Με βάση αυτή τη σχέση λογικά ο Frey αντιστοιχεί σε ένα βαρόνο. Όπως οι ευγενείς του 15ου αιώνα, ο Frey φαίνεται να ήταν υποτελής στους πιο υψηλής τάξης ευγενείς τους Tully. Στην περίοδο λοιπόν της φεουδαρχίας, οι βαρώνοι είχαν συγκεκριμένες προσδοκίες σε σχέση με τις υπηρεσίες, τους προβιβασμούς ή την συμπεριφορά των ευγενών στους οποίους δήλωναν υποτέλεια. Αν οι ευγενείς δεν ανταποκρίνονταν στις προσδοκίες τους τους παρατούσαν με διάφορους τέτοιους τρόπους και προσέφεραν υποτέλεια σε κάποια άλλη οικογένεια ευγενών.

Για να καταλάβετε την δύναμη των ακόλουθων αρκεί να αναφέρουμε την υπογραφη του “Article of barons” από τον Βασιλιά Ιωάννη μετά την επανάσταση των βαρώνων που προσέφερε εν τέλει στην ανθρωπότητα τη Magna Carta.

6. Daenerys ή αλλιώς λέγε με Henry VII

Η ιστορία έχει πάντα κάποιον που να μπορεί να συσχετιστεί με κάποιο φανταστικό ήρωα. Γιατί να συσχετίσουμε την μαντάμ Dany με τον Henry τον 7ο τι κοινό έχουν αυτοί δύο;

1. νόμιμοι διάδοχοι του θρόνου

2.  έμβλημα το δράκο

3. ακόλουθους που τους είχε διώξει ο επίσημος βασιλιάς

4. αναλογία στρατιωτικών συμβούλων:

Barristan Selmy – ο πρώην διοικητής της βασιλοφρουράς //

Earl of Oxford πρώην διοικητής του στρατού των Lancaster που το έσκασε από το Ριχάρδο τον τρίτο

5. ξεκίνησαν να πάρουν το θρόνο μη έχοντας στρατό

6. no money

7. Μισθοφόρους. Ο Henry VII είχε 2000 Γάλλους μισθοφόρους στις τάξεις του στρατού του

(πηγές: esquire,  quora, history behind game of thrones )

Τι να γράψω για επίλογο; Με τις υγείες σας… πάμε για άλλα κλπ. ΓΕνικώς, δεν ξέρω αν σας άρεσε το δεύτερο μέρος … δεν ξέρω αν αξιζε την υπομονοή σας… πάντως εδώ είναι και το

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ

Και τα recaps μας για τον τέταρτο κύκλο…

Valar Morgulis Motherfuckers

Everybody loves their first douche

Oathkeeper Yoohoo ή μήπως όχι;

Breaker of chains